Kamning!

0kommentarer

Hej! Vart ju ute och desserade Teddie förut. Det gick sådär. Övade en del på att stanna, och när vi stannade skulle  han sätta sig ner. Det var nog det som funkade mest och bäst. I själva dressyren, vid ett tillfälle gick han SUPER medans han vid de flesta andra tillfällena drog och la all sin tyngd på min ''tygel''. Det blir i mängden jobbigt, eftersom fingrarna gör ont och man orkar inte lika mycket. Efter jag dresserat Teddie tog jag ut Micke på lite dressyr. Micke är ju en ren naturbegåvning vanligtvis, men idag vart han liite okoncentrerad och jag hittade mängder med saker vi måste förbättra. Bl.a att kunna gå vid min sida och inte koncentrera sig på annat medans dressyren pågår, som att kolla åt ett annat håll. Jag tror att han kommer kunna det inom bara några dagar, ifall vi tränar riktigt mycket på det. Somsagt, man kan inte kunna allt inom något. Det finns alltid något man kan träna mer på, eller förbättra och i Mickes fall i dressyren.

Sen kom vi in, och jag kände mig lite seg efter att det blåst mycket ute, så jag la mig och läste '' Kan man älska Misija? ''. Det är den tredje boken i serien ''Kona-klubben'' som kommit ut. Jag tycker det är en grymt bra serie, (som handlar om hästar) och tycker att du borde läsa den. Om du intresserar dig för hästar förstås. Jag började läsa den förut, och läste ut den på två timmar. Det är lite över 200 sidor i den. När den boken vart utläst så gick jag och kollade datorn snabbt, innan jag satte mig på köksgolvet med en näve hundgodis. Gissa om man blev världens mest intressana person på jorden för hundarna då? Till och med Tilda (mammas hund) fick fart och tyckte jag var intressant, och blev genast träningsugen haha. Galna hundar jag har.. Jag tränade Micke på lite randoma kommandon. ''Rulla runt'' ,''vart är nosen?'' , ''sitt'' , ''ligg'' , ''hopp'' , ''sida'' och '' upp ''. Det gick bra, fast han är lite tramsig när jag har godis framme. Då lyssnar han typ inte utan rullar runt, slår med tassarna och gör alla möjliga konstiga saker än det han ska haha. Men han lyssnar ju, som tur är när jag väl ber han göra något. Teddie övade jag mest ''sitt'', och ''ligg''. Dem vart duktiga! *stolt* Sen tog jag fram borstarna och kammade dom. Jag var ändå ensam hemma med dom så, varför inte? liksom. Jag har en rätt knepig men smart idé jag håller på med. Jag har tre olika påsar med namn på. Micke, Tilda och Teddie heter påsarna. I påsarna ligger allt hår som lossnar från dom när jag kammar dom, och när det finns tillräckligt med hår ska jag göra tre olika kuddar som ska innehålla deras hår. SMART IDÈ VA? Så jag spenderade ungefär 40 minuter för att kamma hundarna. Micke blev överlycklig och sprang runt med ett ben i munnen och klängde på mig. Det var som att han bad mig att fortsätta kamma honom även fast vi var klara. Nu sitter jag med ett glas blåbärssoppa och lyssnar på My life is a party- Italobroters. Gillar när han sjunger ''My life is a party, my home is the club, I party like a rockstar dance until I drop'' Förut gick jag runt och sjöng på världens sämsta dansbands låt. Den heter '' Kan man älska nån på avstånd? '' haha kokko jag är.. Så precis NU lyssnar jag på den, ''kan man älska nån på avstånd'' och typ sjunger sönder i refrängen.
 

Kommentera

Publiceras ej