Taktiksnack

0kommentarer

Hejsan. Kände för lite taktiksnack innan vi släcker nattlampan. Jag vart ju nyss ute med Teddie o Micke för sista gången ikväll. Micke har ju alltid kört med vanligt halsband, medans Teddie har kört med sele. Dock nu har jag bytt så att Micke har sele och Teddie halsband. Ska prova detta i en vecka nu. Vanligtvis när Teddie haft halsband har han dragit sönder sin hals (eftersom han har en tendens att vilja dra iväg med mig och Micke när vi är ute. Detta håller vi på förfullt med att träna bort här hemma.) så att vi direkt tagit bort halsbandet och bytt till sele igen, men idag skötte han det riktigt bra!! Drog och slet inte alls lika mycket. Blev jätteimponerad!!! Så nu kör vi ombyte i en vecka för att prova om Teddie klarar att ha halsband. Dock tror jag att selen är nödvändig vid längre dressyrstunder då han måste arbeta mycket med halsen och kroppen vilket han har lättare för när han har selen. Mitt mål med Teddie är att han ska kunna dressera och gå vanligt i koppel med halsband. Har funderat på att träna honom så han kan hantera halsbandet rätt, och efter det använda selen igen. Får bättre kontakt med honom via selen. Ska nog dessutom skaffa båda varsin sele. Nu har vi snackat lite taktiksnack!! Godnatt readers!!

Min lilla påfågel tavla lyser så fint i alla möjliga färger i mörkret..

Kommentera

Publiceras ej